Biznis

Rols Rojs na moru: Rive Anniversario postoje u 18 primjeraka, jedan od tri kupca sa Balkana

“Riva je jedna vrsta Rols Rojsa na moru”, poručio je Matjaž Murko, predsjednik grupe MennYaht proteklog vikenda na obilježavanju 30 godina poslovanja. Pomenuta kompanija već tri decenije deo je Ferretti Grupacije, koja zastupa neke od najekskluzivnijih brendova brodova i jahti na moru, među kojima je i ikonična Riva.

Na marginama proslave, Telegraf je imao priliku da razgovara sa Matjažem, koji nam je poručio da su pomenuti brodovi ,,ljubav do detalja”.

– Riva je jedna vječita elegancija, ljubav do detalja. Sa toliko je ljubavi napravljena i toliko sati uloženo – priča Matjaž.

Kao i svaki početak, ni njihov nije bio lak. Matjaž ne krije da je trebalo vremena pridobiti publiku, ali danas prodaja ide uzlaznom putanjom.

– Prvih godina je bilo teško, ljudi nisu shvatali i razumjeli. I kad prvi auto kupiš, ne kupiš odmah Rols Rojs.

Na Jadranu posljednjih godina taj broj je dosta narastao, došli smo do jedne situacije da danas dosta dobro prodajemo brodove – priča Matjaž i nastavlja:

– Siguran sam da mnogo ljudi može sebi da priušti Rivu, ali je pitanje da li ide uz koncept njegovog života. Mnogi broj ljudi može kupiti sebi i Rols Rojs, ali moraš imati životni stil da ne bi izgledao smiješno.

Ko je bio Karlo Riva?

Talijanski brend Riva vezuje se još za 1842. godinu, pa stoga ne čudi što Matjaž za nju govori da je dobila ,,status legende”.

Naime, porodica Riva živjela je prvo na Lidu do Gardu, a potom i na Lidu di Jesolu, gdje su uspješno pravili ribarske brodove a odatle se razvila želja da ,,budu što brži na moru”.

– Tako su počeli trkački gliseri, i već 1920-ih i 30-ih obarali su rekorde na moru – priča Matjaž historijat.

Karlo Riva je prvi u porodici počeo da se bavi proizvodnjom drvenih, luksuznih čamaca i tako je nastala ikonična Aquarama iz 1962. godine.

– Tada je krenula priča o Monte Karlu, Kanu, San Tropeu. U tim godinama najpoznatiji glumci bili su naši klijenti i od tad se razvija tradicija Rive – spominje Matjaž i poručuje da je talijanski brend jedini kom je pošlo za rukom da pre godinu dana proda Aquaramu iz 1971. godine za skoro milion eura.

– Nema brenda na svetu gdje sa toliko starim brodom možete da dostignete tu cijenu – dodaje Matjaž.

Problemi za Karla Rivu počinju da se javljaju 60-ih i 70-ih godina, kada su radnici, uprkos svim benefitima koje su imali (od stanova do plata), ostajali nezadovoljni.

– Karlo Riva nije bio klasični kapitalista jer je dolazio iz ribarske familije. Imao je probleme 60-ih i 70-ih godina sa radnicima i odlučio je da proda Rivu. “Ako vi mene ne volite, onda ću prodati Rivu” i to je i učinio 1971. godine – priča Matjaž o historijatu legendarnog brenda.

Kompaniju je prodao Mauru Mikeliju i Bereti, a 2.000 godine Uberto Ferretti, vlasnik grupacije Ferretti, odlučuje da kupi Rivu.

– Počinje nova era i mi smo od 2.000 godine dileri i predstavnici Rive od Austrije, Čehoslovačke, za cijeli Balkan i tako dalje…

Riva Anniversario – Tri godišnjice u jednom brodu

Ta 2022. godina bila je veoma značajna za brend Riva:

  • 180 godina od osnivanja kompanije;
  • 60 godina od Aquarame i
  • Karlo Riva da je živ, proslavio bi 100. rođendan.

Te tri godišnjice, pretočene su u jedan specijalni brod – Riva Aniversario. U “tamno braon” boji da podseća na drvene brodove koje je Riva pravio, napravljena je u svega 18 primjeraka, a bila je namijenjena samo za Rivine klijente.

Vrijednost broda procijenjena je na milion eura, a pored Sultana od Bruneja, Dejvida Bekama i jedan Beograđanin je vlasnik ovog remek dela.

O nautičkoj industriji

Nautička industrija na globalnom nivou ostvaruje profit od 10 biliona dolara, a očekuje se da će do 2030. godine dodatno rasti.

– Ali to se može ostvariti samo ako ćete vi kupovati neke brodove – našalio se Matjaž sa prisutnima.

U Evropi ima oko 10.000 marina, dok Italija drži najveće tržište sa oko 20 posto.

– 280.000 ljudi u Evropi radi u nautičkoj industriji i samo Evropa prihoduje oko 22 milijarde eura godišnje – poručuje Matjaž.

Ferretti grupacija godišnje pravi oko 220 brodova, ali kako Matjaž dodaje, riječ je o brodovima koji su ,,postali izuzetno veliki”.

– Trenutno imamo portfolio od oko milijardu i 200 miliona eura prodatih brodova – zaključuje Matjaž.

Murko otkriva i da su u toku dogovori o kreiranju Riva Lounge-a u srcu Beograda, hotelu Square Nine.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button