McLaren je predstavio hibridni kabriolet, najveća brzina mu je 330 km/h
Kao što je i tradicija, McLaren je uzeo pilu za metal i odrezao krov svog najnovijeg proizvodnog modela kako bi stvorio potpuno novi Artura Spider. Proizvođač tvrdi da se performanse gotovo ne razlikuju u poređenju s coupeom, djelomično zahvaljujući povećanju snage od 19 KS.
Bogato korištenje karbona
S podignutim krovom McLaren Artura Spider izgleda gotovo identično kao coupe. Nos je nepromijenjen, a tek kada dođete do vrha A-nosača, počinjete primjećivati vizuelne ili aerodinamičke izmjene.
Spider se temelji na istoj jezgri karbonske monokok konstrukcije kao i coupe, a McLaren kaže da većina njegove dodatne mase (62 kg) dolazi od jednodijelnog sklopivog tvrdog krova.
Izrađen od karbonskih vlakana, otvorit će se ili zatvoriti za 11 sekundi pri brzinama do 80 km/h.
Krov može biti opremljen elektrokromatskim staklom, za koje McLaren tvrdi da može blokirati do 99 posto sunčeve svjetlosti pritiskom na prekidač. Kupci također mogu podići ili spustiti stražnji prozor neovisno o krovu.
S odloženim tvrdim krovom, vidljivost je poboljšana setom prozirnih ostakljenih podupirača jedinstvenih za Spider – značajka koja također uključuje strukturu za zaštitu u slučaju prevrtanja, kao i potpomaganje strujanja zraka prema stražnjem dijelu automobila.
Dodatnih 19 KS
Postoji još aerodinamičkih trikova oko odjeljka motora, nužnih zbog činjenice da je 3.0-litreni twin-turbo V6 potpuno prekriven kada je krov spušten. Oblik krova dizajniran je da usmjerava zrak prema motoru, a zauzvrat istiskuje neželjeni vrući zrak straga.
Spomenuto povećanje performansi dolazi zahvaljujući rekalibriranom hibridnom pogonskom sklopu, ali dodatnih 19 KS osigurava isključivo V6 motor. Ukupna kombinovana snaga je 690 KS, dok najveći okretni moment iznosi 720 Nm. Isporuka snage je očito optimizirana “manjim promjenama elektroničkog mapiranja”, prenosi Index.hr.
McLaren kaže da će Artura Spider ubrzati od 0-100 km/h za tri sekunde ravnomjerno i postići 300 km/h za 21.6 sekundi. Najveća brzina ograničena je na 330 km/h.
Osmostepeni mjenjač s dvostrukom spojkom također je dotjeran uz povećanu brzinu prebacivanja stepeni prenosa za čak 25 posto.
Osim toga, proizvođač koristi ovu priliku za uvođenje nove postavke kontrole startanja, koju naziva svojom Spinning Wheel Pull-Away. Ta funkcija isključuje elektronsku kontrolu stabilnosti kako bi se omogućilo “dramatično okretanje kotača pri ubrzavanju”. Kao i prije, snaga se šalje na stražnje točkove pomoću elektronskog diferencijala.
34 kilometra na baterije
Kako bi osigurao da kupci čuju što manje buke svog novog superautomobila s otvorenim krovom, McLaren je dotjerao ispušni sistem novim sistemom ventila. Opcijski će se nuditi i sportski ispuh, koji koristi prave zvučne valove iz ispušnog sistema za slanje dodatne buke iz ispušne cijevi u kabinu.
Naravno, budući da je plug-in hibrid, Artura Spider može kratko vrijeme raditi bez motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Uprkostome što nema promjena u iskoristivom kapacitetu, povećana učinkovitost znači da baterija od 7.4 kWh sada omogućuje nešto veći domet EV od 34 km.
Iznutra Artura Spider uvelike kopira svoj coupe pandan potpuno digitalnim kućištem za vozača i malim, portretno orijentisanim zaslonom osjetljivim na dodir, koji i dalje podržava Apple CarPlay, ali ne i Android Auto.
Ploča instrumenata pomiče se gore-dolje kako bi odražavala položaj volana, koji ostaje bez gumba ili prekidača za “čist” dizajn. Par ručica za mjenjač nalazi se iza upravljača, kao u svim modelima McLarena. Artura Spider je sada dostupan za naručivanje, a u Velikoj Britaniji košta 221.500 funti. Prve isporuke očekuju se tijekom ljeta.