BiH

Lažna nagradna igra na Facebooku: Niko ne poklanja 17 PVC vrata!

Na Facebook stranici Uredi svoje dvorište 2. novembra 2023. godine objavljena je “nagradna igra” u kojoj se navodno poklanja 17 PVC vrata. Svi koji “lajkaju” stranicu i pošalju poruku navodno dobijaju vrata:

Objava je za kratko vrijeme na Facebooku ostvarila preko 5.300 interakcija, od čega više od 1.800 dijeljenja.

Na istoj je stranici i 4. novembra objavljena slična “nagradna igra”, u kojoj se navodno poklanjalo deset komada PVC vrata. Riječ je o, naravno, lažnim nagradnim igrama. Facebook stranica Uredi svoje dvorište kreirana je u julu ove godine, a u vrijeme pisanja ove analize imala je svega tri objave, uključujući dvije objave “nagradnih igara”.

Da se radi o lažnim nagradnim igrama, pokazuje nekoliko detalja. Prvo, u nagradnoj igri od 2. novembra navodi se da je stranica “dokazala da ne laže” te da je odlučila objaviti još jednu nagradnu igru. Međutim, na stranici se, osim objave još jedne nagradne igre, ne može pronaći “dokaz” o tome da nisu lagali, tj. imena dobitnika/ca iz prethodnog perioda.

Pretragom na Facebooku pronašli smo slične navode o poklanjanju PVC vrata objavljene u februaru 2022. godine. U toj je objavi korištena identična fotografija PVC vrata kao i u objavi stranice Uredi svoje dvorište od 2. novembra, što je još jedan pokazatelj da nagradna igra nije autentična.

Treće, nagradna igra od 4. novembra objavljena je prije nego što su proglašeni “dobitnici/e” prethodne nagradne igre od dva dana ranije. Na kraju, sama stranica je u odgovorima na komentare korisnika/ca Facebooka koji su se interesovali/e za PVC vrata navela da moraju poslati poruku u inbox ako žele da osvoje – šporet.

Ovo je još jedan u nizu primjera lažnih nagradnih igara koje je Raskrinkavanje analiziralo, a u kojima su se navodno poklanjali razni kućanski uređaji (1, 2), kuhinje, posuđe, montažne kućice i slično. Motivi iza ovakvih objava na Facebooku idu od izgradnje publike i povećanja vidljivosti stranice, trgovine stranicama koje kasnije dijele linkove portala, pa sve do navođenja ljudi da se prijave na pretplatničke servise, sticanja finansijske koristi ili čak krađe ličnih podataka.

Iz automatskog odgovora na poruku koju je Raskrinkavanje poslalo stranici Uredi svoje dvorište može se zaključiti da je cilj ovakvih obmanjujućih objava izgradnja publike, tj. povećanje broja “lajkova” i pratitelja/ki.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button