Vijesti Top 5

Ide gas, samo gas: FBiH dobija još 21 km autoceste – Od Sarajeva do Mostara za manje od sat

U nekoliko idućih mjeseci kompletan koridor Vc trebao bi biti u izgradnji, odnosno radovi bi trebali početi i na preostalim dionicama ove prometnice koja će po svojoj izgradnji predstavljati žilu kucavicu ove zemlje jer će omogućiti da se veliki dio srednje Evrope poveže s jugoistočnom Evropom i Jadranskim morem.

Sredstva i natječaj

Kako su objasnili iz JP Autoceste Federacije BiH, trenutno se radi na aktivnostima koje bi trebale osigurati ugovaranje dionice Mostar sjever – Mostar jug, zatim jedne od najznačajnijih dionica koridora Vc tunela Prenj, čiji će završetak ujedno označavati i završetak izgradnje ove prometnice, kao i tunela Kvanj. Prema riječima v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH Denisa Lasića, plan je u ovoj godini u Hercegovini početi izgradnju 30 kilometara autoceste. Također se planira i ugovaranje preostale posljednje dionice na sjevernom dijelu koridora Vc na potezu od Maglaja do Žepča u dužini od 12 kilometara.

Početkom radova na spomenutoj dionici u izgradnji će biti kompletan sjeverni dio koridora Vc. Lasić navodi i kako je plan tokom prve polovine sljedeće godine ugovoriti i dionicu Mostar jug – tunel Kvanj.

Uz početak radova na ovoj dionici u izgradnji će biti kompletan južni dio koridora Vc. Kako bi radovi bili kompletirani, potrebno je osigurati sredstva i raspisati natječaj za dionicu od Bradine do ulaza u tunel Prenj, a koja je trenutačno u fazi izrade projektne dokumentacije.

Kada je riječ o tunelu Prenj, iz JP Autoceste FBiH ustvrdili su kako će to biti tehnički najzahtjevnija i jedna od najkompleksnijih građevina u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. Kako bi se taj građevinski pothvat ostvario, pomoći će Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB), koje će izgradnju tunela Prenj i prilaznih dionica finansirati s po 300 mil EUR (ukupno 600 mil EUR).

Što će biti završeno

Tunel Prenj će biti na dionici autoceste između Konjica i Mostara i bit će najduži tunel na koridoru Vc, deveti najduži tunel u Evropi i 30. najduži tunel u svijetu. Preciznije, njegova dužina će iznositi 10,9 kilometara. Procjena je da će izgradnja stajati 400 mil EUR te će trajati šest godina. Tunel će imati dvije tunelske cijevi i veliki broj poprečnih veza između cijevi, inteligentni sustav upravljanja prometom, reguliranu separatnu odvodnju stijenske vode i vode s prometnice, opsežno osvjetljenje i signalizaciju.

Ovo će biti prvi tunel u Bosni i Hercegovini i regiji duži od šest kilometara. Važno je naglasiti kako će se izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo – Mostar skratiti s dva sata na nešto manje od jednog sata. Prema najavama iz JP Autoceste Federacije BiH, do kraja ove godine kroz Hercegovinu će biti završen i spojen 21 kilometar autoceste.

Prema Lasićevim riječima, dionica Počitelj – Zvirovići bit će završena i puštena u promet do kraja ove godine. Riječ je o dionici koja se veže na već ranije izgrađenu dionicu Zvirovići – Bijača, a koja je već neko vrijeme u funkciji. Radovi se odvijaju i na sjeveru zemlje.

– Kada je riječ o sjevernom dijelu koridora Vc, krajem sljedeće godine bit će pušten u promet 21 kilometar. Korisnici će imati mogućnost voziti se autocestom bez prekida u dužini od oko 120 kilometara, od Bradine na ulazu u Hercegovinu do Poprikuša nadomak Žepča – kazao je Lasić.

Dodao je i kako je trenutno na izgradnji koridora Vc aktivno osam gradilišta, odnosno da se radi na izgradnji ukupno 61 kilometra ove prometnice kroz cijelu FBiH.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button