Paradoksi bh. politike: Institucije ne mogu uhapsiti Dodika, a on predlaže verzije novog zakona o Sudu BiH

Iako u bosanskohercegovačkoj političkoj stvarnosti više skoro i ne postoji nešto što može iznenaditi, pojave se paradoksi koji dokazuju apsurdnost odnosa koji su uspostavljeni.
Oglas
Milorad Dodik, predsjednik entiteta Republika Srpska je još uvijek, barem na papiru bjegunac od državnog pravosuđa. Tužilaštvo Bosne i Hercegovine ga nije ispitalo, a on izbjegava i Sud BiH koji mu je odredio pritvor zbog neodazivanja na saslušanje.
Institucije države su pokazale sve svoje slabosti i procijepe po dubini, koje se tope u mnoštvu podijeljenih nadležnosti među entitetima, sa pravom na svojoj strani, ali bez snage da se to pravo zadovolji. Tako Dodik, kao i predsjednik entitetske skupštine Nenad Stevandić i premijer RS-a Radovan Višković već skoro 90 dana izbjegavaju bh. pravosuđe, SIPA ih ne može uhapsiti, jer nema snagu niti je spremna krenuti u akciju, dok istovremeno slušamo priču o reformi zakona o Sudu BiH.
Da paradoks bude veći Dodik je naložio donošenje zakona kojima se zabranjuje rad državnim pravosudnim institucijama u RS-u, a NSRS ih je krajem februara i početkom marta ekspresno usvojio. Ustavni sud je nedavno sve te zakone poništio i jasno pokazao da ni Dodik nema snagu sprovođenja svojih besmislenih odluka.
No, u poziciji gdje država potražuje Dodika i ostale, apsurdna je situacija gdje institucije postaju nemoćne, a Dodik postepeno stvara teren za politički povratak.
Tako je u Banjoj Luci danas Dodik zajedno sa Viškovićem učestvovao na konferenciji na kojoj se raspravljalo o prijedlozima novog zakona o Sudu BiH. Dakle, bjegunci od Suda BiH učestvuju i raspravljaju o prijedlozima novog zakona o istom tom sudu.
Na spomenutoj konferenciji poseban akcent je stavljen na analizu zakonskih prijedloga koji su upućeni u parlamentarnu proceduru BiH, kao i na prijedlog Ministarstva pravde Republike Srpske.
Drugim riječima, Dodik odbija prihvatiti Sud BiH, vrijeđa sudije, prijeti progonom i na kraju odbija da se odazove na saslušanje, a sada učestvuje u raspravama o novim prijedlozima zakona o istom tom sudu. Stoga se nameće pitanje da li Dodik priprema teren da prvo napravi zakon po svojoj mjeri, gdje će zaštititi sebe i svoje kadrove pa će ga onda neko predstaviti kao novog, reformisanog Dodika nakon čega će institucije države odjedanput proraditi, a i Dodik će ih poštovati. A šta se sve dogodilo posljednja tri mjeseca, nijedan scenarij nije isključen.
